Haber

Mobil uygulama ile öğrenci davranışları performans notlarına dönüşüyor

İZMİR’in Buca ilçesindeki okulda öğrencilerin olumlu ya da olumsuz davranışları mobil uygulama ile kayıt altına alınarak performans notlarına dönüştürülüyor. Uygulama sayesinde 2021 yılında 31 olan disiplin cezası sayısı bu yıl 3’e düştü.

Eğitim Bilgi Sistemi (EBSİS) projesi, Buca Süleyman Şah Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin olumlu davranışlarını artırmak amacıyla tasarlanmıştır. Bu kapsamda taşınabilir bir uygulama hazırlanmıştır. Uygulama, yönetici ve öğretmenlerin cep telefonlarına yüklendi. Uygulamada öğrencilerin adı, soyadı ve sınıfı dışında; Spor müzik ve müzik gibi etkinliklere katılmak, arkadaşlarla olumlu bağlar kurmak, ders materyali getirmek, derslere katılmak, okul üniforması giymek, okula sistemli gelmek, teknolojiyi ihtiyaç ölçüsünde kullanmak, törenlere katılmak ve misyon edinmek, çevreyi temiz tutmak ve çevreyi korumak, öğretmenlere saygılı olmak. olumlu davranışlar.

DİSİPLİN CEZASI İNDİRİLDİ. Akran zorbalığı, ders materyali getirmeme, sınıfta telefon kullanma, kötü sözler kullanma, okul kıyafetlerini giyme, okula geç gelme, okula uygunsuz girip çıkma, devamsızlık, sınıf sistemini bozma gibi olumsuz davranışlar eklenmiştir. uygulama. Okul saatlerinde olumlu ya da olumsuz davranışlar sisteme girilmeye başlandı. Uygulama sayesinde 2021 yılında 31 olan disiplin cezası sayısı bu yıl 3’e indi. ‘EĞİTİM KALİTEMİZ ARTTI’ Uygulama ile başarılı sonuçlar elde ettiklerini belirten okul müdürü Harun Yılmaz, “Amacımız davranışları olumlu yönde değiştirmek ve disiplin suçlarını azaltmak. Bir mesaj paylaştık. Başarılı sonuçlar elde ettik. Tüm okullara katkı sağlayacağını düşünüyoruz.Uygulama sayesinde disiplin cezaları yüzde 90, disiplin suçları yüzde 80 oranında azaldı.” Bunu okulumuzda uygulama yaparak başardık. Disiplin sorunları önemli ölçüde azaldı. Öğrenciler olumsuz davranışlarını azaltıp olumlu davranışlarını artırdıkça eğitim kalitemiz de arttı.” “Olumlu davranışlarım arttıkça ders notlarım da artıyor. Lu etkilendi. Ayrıca birçok arkadaşım olumsuz davranış sergilerken daha fazla dikkat etmeye başladı. Uygulamanın ardından etkinliklere daha düzenli katılmaya başladığını belirten 10. sınıf öğrencisi Ela Er (15), derslerinin de derse katılımını etkilediğini belirtti. olumlu taraf.

Sercan Sarp Koşar (15) da olumsuz davranış sergileyen arkadaşlarının daha dikkatli davranmaya başladığını söyledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu