Haber

Başkent’in Raylı Sistem Ağı Genişliyor… İki Yeni Metro Hattı İçin Sondaj Çalışmaları Başladı

Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) EGO Genel Müdürlüğü, ‘M2 Hattı Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca Raylı Sistem Uzatma Hatları Uygulaması Kesin Proje Hizmetleri İşi’ ve ‘M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı Kesin Proje Hizmetleri İşi’ kapsamında Uygulama’ sondajına başlandı.

Başkentte raylı sistemlerin yaygınlaştırılması ve kentte artan nüfus yoğunluğu ve araç kapasitesinin yarattığı trafik sıkışıklığının azaltılması için harekete geçen ABB EGO Genel Müdürlüğü, M2 Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca uzatma sınırları için düğmeye bastı. ve M5 Kızılay-Dikmen raylı sistem hattı projesidir.

EGO Genel Müdürlüğü, Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Daire Başkanlığı; ‘9,5 kilometre 5 istasyondan oluşması planlanan M2 Hattı’nın Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca Raylı Sistem Uzatma Hatları ile ‘M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı’nın Hayata Geçirilmesine Yönelik Kesin Proje Hizmetleri İşi’ 13 kilometre uzunluğunda ve 10 istasyondan oluşan Uygulama Kesin Proje Hizmetleri’nin Sondaj çalışmalarına başlandı.

13 MİLO 10 İSTASYONDAN OLUŞACAK

M5 Kızılay-Dikmen hudut istasyon alanlarında 3, güzergahta 250 metrede bir olmak üzere toplam 70 sondaj yapılacağı, en yüksek sondaj derinliğinin 81 metre, en düşük sondaj derinliğinin ise 28 olacağı belirlendi. metre uzunluğunda.

EGO Raylı Sistemler Daire Başkanlığı Planlama ve Uygulama Şube Müdürü Hülya Akboyraz, çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi:

“EGO Genel Müdürlüğü olarak geçen yıl 3 proje için ihaleye çıktık. Bunlardan biri M2 Hattının Şehitler’den Ovacık’a kadar Çayyolu’nun Bağlıca ve Yaşamkent’e kadar uzatılması, üçüncüsü de Kızılay Dikmen hattımızdı. Bu 3 projede. , altyapı projeleri bugüne kadar hazırlandı, ulaşım çalışmaları, tasarım kılavuzları, alternatif güzergah çalışmaları, altyapı bilgilerinin toplanması, avan güzergah belirlenmesi ve avan projesi için gerekli birçok çalışmayı tamamladık. Yapısal projelerin temelini oluşturan, kesin proje aşamasına geçilmeden 13 kilometre ve 10 istasyondan oluşacak M5 Kızılay-Dikmen hattı üzerinde yer alıyor. Sondaj çalışmalarına başladık.”

KORU METRODAN BAĞLICA VE YAŞAMKENT’E 2 GERÇEK HAT

Toplam 49 adet sondajın planlandığı M2 Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca uzatma hattı projesi; Koru İstasyonu’ndan sonra 1 partner ve Yaşamkent güzergahında 2, Bağlıca güzergahında 2 olmak üzere toplam 5 istasyondan oluşacak.

EGO Genel Müdürlüğü Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Daire Başkanlığı Kontrol Mühendisi Selcen Konakoğlu Yeşilyurt, “Proje kapsamında Koru İstasyonu’ndan sonra 1 adet ortak istasyon daha sonra Yaşamkent güzergahında 2 adet ve Bağlıca güzergahında 2 adet olmak üzere toplam 49 adet zemin etüt sondajı planlıyoruz.” Taban etüt sondaj derinliklerimiz 23 metre ile 110 metre arasında değişiyor. 9,5 kilometre olarak Yaşamkent ve Bağlıca hattımız için projelendirme çalışmaları devam ediyor” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu